Close
Seo -Marketing

5 důležitých věcí, které byste měli vědět o zpětných odkazech

Od, softconicc
  • 25 Úno, 2023
  • 138 Zobrazeno
  • 0 Komentářů

Všichni skloňují cizí výraz „linkbuilding“, jako by to byla všeobecně známá a zcela samozřejmá věc, ve které se přece musí každý vyznat.

Nevěřte však, že každý doopravdy do detailů ví, o čem mluví.

Nemusíte se vůbec cítit hloupě proto, že vy byste možná o tomto tématu potřebovali více informací, protože tušíte, že by to vašemu podnikání mohlo zásadně pomoci.

Kromě toho každý, kdo má web pro své podnikání nebo z jiného důvodu, ještě nemusí být vysloveně technicky zdatný a gramotný.

Jestli se tedy chcete dozvědět alespoň nějaké ten základ k tomuto tématu, čtěte náš článek níže.

Poté už nebude problém navázat podrobnějšími informacemi a v rozhovoru s ostatními se určitě neztratíte.

  1. Jak to funguje

Abychom takříkajíc odkryli záhadné výrazy – jde čistě o to, že někam mimo svoje stránky umístíte odkaz, který na ně vede, resp. ho tam umístí někdo jiný.

Buď tak učiní sám od sebe, čistě ze zájmu, anebo na základě domluvy, výměny či koupě umístnění.

Všechny varianty jsou legitimní a funkční, pokud se vyhnete klasickým chybám, které by mohly potopit vaši návštěvnost a umístění ve výsledcích vyhledávání.

Podvodný byznys v této oblasti se často dá odhalit poměrně snadno, čistě použitím selského rozumu a přečtení nějakého toho článku na toto téma.

  1. Jaký je nejlepší postup

Ideální je způsoby propagace kombinovat.

Rozšiřovat svoje kontakty a vazby s ostatními profesionály ve vašem oboru, vzájemně se inspirovat a přirozeně na sebe vzájemně odkazovat ve vašem obsahu.

Zároveň se pak vyplatí investovat do linkbuildingu tak, že například za umístění odkazů na kvalitní stránce zkrátka zaplatíte a následně si zkontrolujete, do jakých článků a jakým způsobem jsou zpětné odkazy zakomponovány.

Je také dobré v čase sledovat vzrůst a pokles návštěvnosti, udělat si statistiky a zhodnotit, která strategie funguje a za kterou jste třeba i zaplatili zbytečně.

  1. Co radši nedělat

Než umístit a prezentovat svůj web skrze podezřelou stránku, to raději nepropagujte vůbec anebo to dělejte výhradně svépomocí.

Může to totiž spustit náhlý negativní vývoj, kdy vás vyhledávače zcela odsoudí a odsunou do pozadí.

Z této pozice se pak dostává hůř, než byste si mysleli. A co může být takzvanou červenou kontrolkou?

Weby, kterým vévodí nízké ceny, nekvalitní články plné ohraných frází, pravopisných chyb anebo dokonce vygenerovaných textů, vzdálená lokalita a tématika, která s vámi nemá vůbec nic společného.

Sem svoje odkazy rozhodně nedávejte.

  1. Co vám odkazy přinesou

Odkazy logicky umí přivést na vaše stránky lidi, kteří konzumují obsah, ve kterém jsou obsaženy. Lidé si přečtou článek o určitém problému, produktu, službě apod. a pohodlně se jim nabízí váš web, kde mohou problém vyřešit anebo nakoupit, co potřebují.

Nemusí dále hledat, vše je jim servírováno na zlatém podnose.

A dále je zde efekt posunu ve výsledcích vyhledávání, kdy systém zhodnotí, kolik a jakých odkazů vede na vaše stránky, a podle toho vás posune nahoru anebo dolů.

Návštěvnost tak může raketově vzrůst, protože mnoho lidí si vybere, s kým bude spolupracovat, hned na první nebo druhé stránce výsledků vyhledávání.

  1. Kdy raději za specialistou

Když už jste se třeba spálili a nedaří se vám dostat zpátky „do sedla“, pak nápravnou akci raději s někým zkonzultujte.

Náprava reputace totiž nemusí být tak jednoduchá a mohlo by vám trvat celé měsíce, než na řešení přijdete sami.

SEO specialista se také bude hodit v případě, že vám linkbuilding prostě nějak nefunguje, ale vůbec netušíte proč.

Skrze důkladný scan pomocí moderních nástrojů byste měli dostat své odpovědi.

Bc. Martina Vaňková | Softconic.cz