Close
Seo -Marketing

Jak využít zpětných odkazů pro váš úspěch ve světě online

Od, softconicc
  • 19 Čvc, 2023
  • 195 Zobrazeno
  • 0 Komentářů

Pokud máte z jakéhokoli důvodu svůj vlastní web, eshop nebo nabízíte na internetu svoje služby, nejspíš řešíte jeho návštěvnost, protože logicky chcete, aby vaše zboží, služby anebo zkrátka jen obsah byly dostatečně vidět.

Málokomu proudí hned od začátku na jeho stránky davy lidí, protože internet je v současné době velmi saturovaný a na návštěvníky působí najednou mnoho různých lákadel a stimulů, ze kterých musí volit.

Z tohoto důvodu je vždy třeba dát o sobě vědět, tak trochu se předvést, udělat si promo, jinak se může snadno stát, že vaše existence zapadne a web navštíví jen pár zbloudilých čtenářů.

Mezi nástroje ke zvýšení návštěvnosti patří i budování odkazů neboli linků, konkrétně pak odkazů zpětných.

O co se jedná a k čemu vám to bude?

Jak propojit stránky

Zpětné odkazy jsou nástrojem, který je umístěn mimo váš web, je to tedy v podstatě odkaz z jiných stránek na ty vaše. Může být obsažen v publikovaném PR článku, standardním obsahu, u videa, návodu, zkrátka kdekoli, kde zaujme potenciální návštěvníky pro vaše stránky.

Tyto odkazy vznikají buď organicky, tedy tím, že se bavíte s lidmi z oboru anebo jste někoho nadchli svou službou a následně vás dotyčný i s odkazem zmíní na svém blogu, sociálních sítích nebo jinde na internetu.

V podstatě se tím s vámi dělí o svou návštěvnost, protože má za to, že by to jeho publiku mohlo dávat smysl a nechce, aby vás lidé minuli.

Odkazy mohou však vznikat i cíleně, tj. domluvou s někým, s kým si vzájemně budete weby propagovat, zaplacením umístění odkazu anebo jiným podobným způsobem.

Jediné, co je třeba u těchto variant hlídat je, aby odkaz vedl pokud možno z důvěryhodného a kvalitního zdroje.

Efekt na návštěvnost

Efekt je v zásadě dvojí. První je ten, že lidé mimoděk narazí na článek, jiný text nebo útvar a kliknou na odkaz, který je sám o sobě zaujal, protože je zajímají weby jako je ten váš.

Jestli navíc máte dobře prolinkováno i uvnitř stránek, pak se tam lidé dost možná déle zdrží, budou se v něm lépe orientovat a „pohyb“ na stránce bude celkově pohodlnější.

Druhým, zásadnějším benefitem, je pak to, že se ve vyhledávačích ve výsledcích posunete tím výše, čím více odkazů vede na vaše stránky právě ze zmíněných „dobrých“ stránek.

Vyznačují se slušnou návštěvností, kvalitním obsahem a často také tím, že mají nějakou spojitost s vaším oborem činnosti.

Zároveň je vždy velké plus, pokud texty, ve kterých jsou obsaženy odkazy, nejsou pouze prázdnou reklamou, ale přinášejí i skutečnou hodnotu, a pokud splňují další pravidla pro tvorbu propagačního obsahu.

Možná úskalí odkazování

Někdy se můžete setkat s tím, že se v tomto typu marketingu někdo spálí. Proč tomu tak je? Důvody mohou být různé.

Nejčastěji jde o to, že si majitel stránek neprověřil, kam zpětné odkazy vlastně umisťuje. Ve chvíli, kdy odkazy vedou z pochybných adres s nekvalitním obsahem, který nijak se stránkami nesouvisí, a ještě navíc třeba z nějaké ne zcela důvěryhodné lokality (např. zahraničních domén), internetový vyhledávač Seznam.cz nebo Google to vyhodnotí jako negativní a vaše výsledky se mohu ještě výrazně zhoršit.

Proto si předem kontrolujte, kde všude odkazy na váš web lze nalézt a jestli vám to skutečně prospívá.

Co když to nefunguje

Internetové prostředí umí být velmi nevyzpytatelné, protože je řízeno procesy, kterým lajk nemá šanci dokonale porozumět.

Nemáte-li výsledky, nemusí to tedy znamenat, že jste nutně něco udělali vysloveně špatně, pouze to, že možná i nějaká drobnost zhatila očekávaný výsledek.

Máte-li tedy odkazů umístěných více, vedou z kvalitních webů a zároveň ten svůj propagujete i jinými způsoby, děláte nejspíš maximum, co můžete.

Zbývá tedy zkusit zapátrat ještě hlouběji a trochu se v této oblasti vzdělat anebo kontaktovat někoho, kdo má přehled v SEO a dokázal by vás správně nasměrovat.

Bc. Martina Vaňková | Softconic.cz