Close
Seo -Marketing

Jak začít pracovat se zpětnými odkazy pro zlepšení vašeho SEO

Od, softconicc
  • 22 Bře, 2023
  • 128 Zobrazeno
  • 0 Komentářů

Možná zjišťujete, že když jste ještě nezačali pracovat s linkbuildingem a SEO nástroji, zůstali jste tak trochu pozadu a návštěvnost vašeho webu stagnuje a případné obchody nerostou.

Mnoho lidí má strach pouštět se do neznámých vod, zejména když jsou třeba technicky méně zdatní a znalí. Anebo udělali pár začátečnických chyb a rychle od těchto metod upustili.

Chcete-li se do toho pustit naplno, přinášíme níže základní informace o tom, jak se zbavit strachu, získat sebevědomí a pomoci svým webovým stránkám opět růst a stávat se populárnějšími.

Dříve či později to stejně v online světě bude nevyhnutelnou nezbytností.

Zmapujte své možnosti

Zpětné odkazy jsou vytvářeny několika způsoby a názory na ně se velmi různí. Obecně lze říci, že odkazy vznikají buď samy od sebe, tedy organicky na základě získaných kontaktů či u spokojených klientů a spolupracujících firem či podnikatelů, anebo tzv. uměle.

Pro každého bude fungovat něco jiného, jisté však je, že pokud začínáte anebo bojujete s nízkou návštěvností webu, bude těžké tvořit pouze přirozené cesty na vaše stránky.

Způsoby lze samozřejmě různě měnit a kombinovat, propojit s dalšími SEO nástroji a propagací. Informace si můžete vcelku snadno dohledat a promyslet si, který způsob bude nejlepší právě pro vás. Pokud na to nemáte čas, můžete si zaplatit SEO konzultaci.

Navažte kontakty

Pokud byste byli rádi, aby vám vznikalo více zpětných odkazů spíše přirozeně, bude nutné rozšiřovat svou síť kontaktů, zlepšovat služby či zboží a zákaznický servis a využít naplno sílu sociálních sítí, copywritingu a osobní propagace.

Případně se můžete zeptat i stávajících obchodních partnerů, zda by nebylo možné na základě úspěšné spolupráce odkazy umístit na jejich stránky, pokud tam pro to existuje vhodné místo (např. blog).

Také lze zpětné odkazy směňovat s lidmi, kteří jsou z vašeho či příbuzného oboru a vzájemně spolu souzníte.

Počítejte však s tím, že to půjde pomalu, dost možná se setkáte s nějakým tím odmítnutím, nicméně tímto způsobem vybudovaná síť odkazů vám zajistí důvěryhodnost a dobré umístění ve výsledcích vyhledávání. Opravdu to však bude vyžadovat dost času a práce.

Investujte do propagace

Umělé vytváření zpětných odkazů je v určitém smyslu tenkým ledem, protože když zabrousíte na ty nesprávné stránky, můžete pohřbít svůj byznys.

Navzdory názorům některých lidí existují i seriózní služby v této oblasti, které vaše zpětné odkazy umí umístit do skutečně kvalitního a relevantního obsahu, na stránky, které jsou dobrým zdrojem informací a jsou hojně navštěvované.

Nicméně počítejte s tím, že takové umístění bude vyžadovat citelnou finanční investici.

Na druhou stranu důrazně varujeme před využíváním služeb, které vše nabízejí levně a rychle, avšak obsah má mizernou hodnotu a původ webů je často velmi pochybný – například zahraniční domény.

A internetové vyhledávače Seznam.cz a Google tohle moc dobře rozpoznají a v mžiku vás tak mohou poslat do internetové propasti, ze které se jen těžko dostává.

Sledujte progres

Ať už si zvolíte jakýkoli způsob zvyšování návštěvnosti a budování odkazů, vždy si vytvářejte průběžnou statistiku efektivity a podle výsledku upravujte své aktivity.

Otestujte si svoji webovou stránku na SEO test, získáte tak zpětnou vazbu o kvalitě webu a možnostech zlepšení.

Často se totiž stává, že každému zafunguje nejlépe něco jiného a nelze dát univerzální recept bez důkladné a časově náročné analýzy.

V každém případě je jisté, že zpětné odkazy jsou jedním z pilířů v oblasti SEO nástrojů a při správném využití vám mohou dopomoci k opravdu skvělým výsledkům.

Jen pamatujte na to, že rychleji, snáz a levněji vždy nemusí být zároveň také nejlépe a s největším potenciálem, že to bude opravdu fungovat. O konkrétních možnostech přímo pro vás se informujte u odborníků v této oblasti.

Bc. Martina Vaňková | Softconic.cz