Close
Seo -Marketing

Proč na váš web chodí málo lidí a co s tím udělat?

Od softconicc
  • 8 Kvě, 2023
  • 91Zobrazeno
  • 0 Comment

Ať už jste podnikatel anebo si web píšete jen tak pro zábavu, otázka návštěvnosti vám logicky vytane na mysli poměrně často, nejste-li již velmi zkušení anebo zcela zázračně úspěšní.

Chcete vydělávat, předávat informace, komunikovat se svým obecenstvem. Ale tak nějak zjišťujete, že vlastně nemáte s kým a že váš web je takřka mrtvou zónou.

Případně jste zaznamenali zásadní pokles návštěv za poslední období a není zde zjevná tendence, že by se vše navracelo do původního stavu.

Ať už jste v kterékoli fázi, své pátrání po příčině tohoto stavu můžete zahájit přečtením našeho článku, který vás seznámí se základními důvody a řešeními.

Nejste vidět

Troufáme si říci, že většina lidí není zvyklá dělat sama sobě promo. Ukázat, co děláme, ale zejména dát najevo, že si myslíme, že něco umíme a zasloužíme si pozornost ostatních, to může být vnímáno jako sebestředné a trapné.

Tyto pocity ale nejsou na místě, protože bez propagace v dnešní přehlcené době nemají lidé téměř kapacitu na to, aby na vás vůbec narazili. Nebojte se tedy vystavit se na sociálních sítích, na různých fórech anebo o sobě a svých projektech mluvit i naživo s lidmi, se kterými se setkáte osobně (pokud nastane vhodná příležitost).

Zpočátku se můžete cítit trochu strojeně a křečovitě, nicméně nemusíte hned začínat natáčením videí, pro začátek postačí i psaný text na různých místech.

Pokud sklidíte nějaké ty „hejty“, věřte, že i to je pozornost a sledovanost a že lidem tedy nejste ukradení.

Nedbáte o svůj web

Jste-li na internetu již delší dobu a váš web vypadá již léta úplně stejně, nejspíš to není ideální stav. Lidé jsou čím dál tím více nároční na vizuální zpracování stránek, na kterých tráví svůj čas a skoro podvědomě utíkají pryč z prostředí, které jim není příjemné.

Jednotný, přehledný a estetický styl je tedy takřka základní podmínkou, aby vám návštěvníci ze stránek neutekli hned po vstupu. Kompletně přepracovat web nejspíš bude vyžadovat, abyste kontaktovali profesionála a investovali nějaké ty peníze.

Nicméně, pokud máte čas a chuť, nic vám nebrání naučit se základům webdesignu sami anebo využít některou ze služeb, kde můžete vytvářet stránku ze šablon, které jsou obvykle již přizpůsobeny aktuálním trendům.

Nejste propojení

Když o vás nikdo nikde nemluví, jako byste ani nebyli. Ve virtuálním prostoru potřebujete, aby na váš web vedly odkazy, takzvané zpětné odkazy, které jsou umístěny někde mimo, na stránkách někoho jiného. Nejen že to přivede nové publikum skrze konzumaci obsahu, kde jsou odkazy obsaženy, ale zároveň to zvýší vaši důvěryhodnost a přinutí vyhledávače, abyste se ve výsledcích vyhledávání posouvali směrem vzhůru.

Zpětné odkazy by ideálně měly vést z webů, které jsou populární, živé a disponují kvalitním obsahem a vysokou návštěvností – sami se tedy řadí mezi ty vysoko umístěné při hledání některých klíčových slov.

Příbuznost oboru a zaměření ještě více posílí propojení a pomůže dobrému dojmu.

Nevybrali jste si správně

Možná že takzvaný linkbuilding už dávno využíváte, ale tak trochu jste se spálili, ať už o tom víte nebo ne.

Nakupování umístění zpětných odkazů lacině se nevyplácí – důvěryhodnost se sníží, renomé se zhoršuje a propadáte se někam do zadních položek v seznamech vytvořených vyhledávači.

Můžete se dostat zpět, ale chce to tyto pochybné služby přestat využívat, odstřihnout se od neprofesionálních zdrojů, a naopak navázat spojení se stránkami, které mají opravdovou substanci a budou reálně fungovat jako propagace, nikoli jako černá díra na vaše peníze, která přinese jen problémy.

Při výběru místa pro zpětné odkazy tedy buďte opatrní, pokud se chystáte je cíleně vkládat na konkrétní weby.

Bc. Martina Vaňková | Softconic.cz