Close
Seo -Marketing

Vyšší návštěvnost vašeho webu díky kvalitním zpětným odkazům

Od, softconicc
  • 9 Kvě, 2023
  • 156 Zobrazeno
  • 0 Komentářů

Nikdo z nás by se asi nezlobil, kdyby na jeho web zabloudilo více návštěvníků.

Tento aspekt je přitom možné ovlivnit mnoha způsoby a nedá se říci, že jeden z nich je univerzálně ten nejlépe fungující.

Pro každého bude tím pravým nástrojem něco jiného.

Zpětné odkazy a SEO servis jsou nicméně něčím, co je dlouhodobě prokázáno jako užitečný způsob, jak své stránky posunout z hlediska jejich viditelnosti dál a případně tak pomoci i svému podnikání nebo jinému záměru.

V internetovém prostředí se také často setkáme s pojmy jako linky, prolinkování, linkbuilding a další, přičemž tyto budou často souviset právě s propagací pomocí odkazů, které vedou na váš web z jiných stránek.

Jak si tyto záhadné pojmy dobře propojit s vlastní realitou?

Návštěvnost a byznys

Na tom, kolik lidí uvidí vaši stránku, závisí celkem dost věcí, zejména když má lidem představit vaše podnikání a je zároveň třeba e-shopem anebo místem, kde se dají online objednat vaše služby. Vaše výdělky buď porostou anebo půjdou dolů.

Samozřejmě velmi záleží i na tom, kolik lidí z těch, kteří kliknou na odkaz, skutečně zaujmete. Velkou roli tedy hrají kvalitně zpracované stránky, chytlavé a výstižné texty, příjemný vizuál, snadná orientace, rychlost načítání a mnoho dalších aspektů, které by se daly hodnotit.

Nicméně chytře rozmístěnými odkazy po různých místech internetu, kam přijde poměrně velký počet návštěvníků, rozhodně nelze nic zkazit, ať už zbylé záležitosti vypadají jakkoli. 

Užitečné umístění

„A kam tedy s nimi?“, mohli byste se ptát.

Odpověď není zcela přímočará a jednoduchá. Ideálním stavem je, když máte možnost je vložit na stránku s pomocí SEO služby, která je hojně navštěvovaná sama o sobě, má dobré umístění ve výsledcích vyhledávání, máte společnou tematiku, je tuzemská, disponuje kvalitním a často publikovaným obsahem.

A našlo by se toho ještě mnohem víc, v čem by se dalo „šťourat“. Málokdo má však skvělé umístění automaticky k dispozici, obvykle musíme dělat kompromisy.

Nicméně v případě, že byste uvažovali nad extrémně levnou placenou propagací na serverech pochybné kvality, je lepší, pokud se rozhodnete využít jiné způsoby linkbuildingu anebo jej dokonce nyní zcela odložit a vyzkoušet jiné SEO nástroje, které by mohly být užitečné.

Opatrné využití

V návaznosti na výše uvedené je pak potřeba říci, že i zde je tedy třeba jistá dávka opatrnosti.

Před využitím jakékoli nabídky umístění zpětných odkazů na váš web si dobře prověřte, odkud míří.

Nekvalitní zahraniční weby mohou napáchat poměrně rozsáhlé škody, protože je vyhledávače vnímají jako podezřelé a tím pádem následně vidí jako nedůvěryhodné i vás.

Jistota je, pokud na vás odkazuje někdo známý anebo někdo, kdo se s vámi nějakým způsobem přirozeně propojí, a navíc je sám (relativně) úspěšný.

V ostatních případech, zejména tehdy, investujete-li do tohoto kroku finance, si předem udělejte dobrou rešerši a třeba se i zeptejte na příslušných fórech, zda služby někdo využil a s jakými výsledky.

Zarazit by vás měl nekvalitní obsah, nepropracovaná stránka, vlastníci webu se špatnou pověstí a podobně.

Příchozí z různých směrů

V případě opravdu dobrého zpětného odkazu k vám začnou proudit lidé přímo klikající na odkazy a stejně tak návštěvníci, kteří vás objevili díky vyššímu umístění při vyhledávání určitého klíčového slova.

Pokud se toto již děje, avšak podnikání se nikam dále neposouvá, je potřeba pravděpodobně doladit některé další oblasti, jakými jsou zpracování webu, propagace na sociálních sítích, zveřejnění pozitivních recenzí, kvalitnější a zajímavější obsah, pokud pravidelně něco publikujete, anebo lepší obchodní strategie.

Marketing v podnikání i v rámci jiných projektů je zkrátka běh na dlouhou trať a někdy chvíli trvá, než se vychytají všechny mouchy a výkon pomocí SEO test je na svém maximu.

Bc. Martina Vaňková | Softconic.cz