Close
Seo -Marketing

Záhadné slovo linkbuilding

Od, softconicc
  • 1 Čvn, 2023
  • 141 Zobrazeno
  • 0 Komentářů

Možná jste tenhle pojem dodnes neslyšeli. Avšak pokud vlastníte web, určitě byste se s ním měli obeznámit, protože vám může zásadně pomoci s vaší nízkou návštěvností anebo ještě více zvýšit návštěvnost, která je už tak slušná.

Linkbuilding je propojování webových stránek pomocí odkazů, které leží někde mimo ně. Mezi znalými se jim říká zpětné odkazy.

Tímto způsobem můžete vytvářet rozsáhlou síť cest, které všechny vedou přímo k vám a skýtají potenciál přivést vám nové publikum, klienty, zákazníky – dle vaší potřeby a zaměření. Na tvoření zpětných odkazů a principy s tím související se podíváme v našem následujícím článku. 

Přirozené budování

Jsou značky a weby, které cílený linkbuilding nepotřebují anebo ho třeba využívají jen zčásti, a to proto, že je lidé zmiňují u sebe tak nějak přirozeně.

Buď se jedná o nějakým způsobem spřátelené weby anebo zkrátka jsou natolik známí, že je o nich všude slyšet a že se spokojení (i nespokojení) zákazníci zkrátka rádi rozpovídají.

Když se osobně přátelíte s někým, s kým by bylo možné si tímto způsobem vypomoci, není to nic proti ničemu, samozřejmě by bylo fér, pokud byste si předem sdělili alespoň nějaké podrobnosti o vašich projektech, abyste věděli, že někoho propagujete na základě určitých faktů a že se vám to, co dělají, vcelku zamlouvá – a naopak.

Přirozeně vzniklých linků však nemusí být dost na to, abyste se někam posunuli, zejména když vás zmiňují lidé, jejichž návštěvnost je ještě nižší než tak vaše. 

Cílená propagace

Když nemáte možnost růstu zcela organicky (což nemá většina z nás), přichází na řadu cílené a strategické umisťování zpětných odkazů spolu s dalšími marketingovými taktikami.

Službu poskytuje mnoho webů, proto vybírejte pečlivě a zaplaťte jen tomu, u koho to bude mít smysl.

Váš zpětný odkaz by měl být obklopen kvalitním obsahem se skutečnou informační hodnotou a na stránku by prokazatelně mělo zavítat nezanedbatelné množství lidí každý den.

Zpětných odkazů by však mělo být více z různých míst, abyste získali dobré místo v této virtuální mapě i ve výsledcích vyhledávání. Vybudujete tak důvěryhodnost, vyšší návštěvnost, případně vyšší výdělek a lepší prodeje.

Zároveň můžete posílit efekt zpětných odkazů dalšími SEO strategiemi.

Faily a přešlapy

Základním pravidlem je, že pokud nevíte s jistotou, kde o vás bude zmínka a jak to bude ve finále vypadat, raději to nedělejte.

Kupčení se zpětnými odkazy nemusí být pouze strašákem, který se objeví výjimečně, ale realitou a tvrdým dopadem pro mnoho lidí, kteří chtěli ušetřit anebo se nechali obalamutit standardními sliby a frázemi.

Plaťte jen za službu, která bude plnohodnotně přivádět na váš web příslušníky vámi vymezené cílové skupiny a reálně vám zlepšovat postavení v online světě. A když už se něco nepodaří a vy se ještě více propadnete a navíc budete o nějaké ty finance chudší, alespoň budete bohatší o novou zkušenost.

A když si necháte pomoci od specialisty na SEO nebo alespoň kamaráda se stejnou zkušeností, pomalu se z této situace opět dostanete.

Spása všeho?

Je nutné zde zdůraznit, že zpětné odkazy nejsou kompletní spásou vaší návštěvnosti. Základem stále zůstává vizuál a obsah vašeho webu, který musí odpovídat tomu, co chcete předat a který by se měl vyrovnat dnešním standardům. Zároveň je vždy nejefektivnější zkombinovat různé typy marketingu – zpětné odkazy, PR články, sociální sítě, prezentace kvalitního obsahu jinými způsoby, osobní vytváření kontaktů…a mnoho dalších.

Pokud tedy budete očekávat od jednoho či dvou zpětných odkazů zázraky, uvažujte – na všem je třeba pracovat postupně a dlouhodobě, než to přinese výsledky, a váš byznys a zvyšování návštěvnosti nejsou žádnou výjimkou.

Bc. Martina Vaňková | Softconic.cz